پرتاب دوباره قدرتمندترین موشک دنیا برنامه ریزی شد

به گزارش مجله آرنا، دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک می گوید استارشیپ تا پیش از سرانجام 2023، دوباره برای پرواز آماده خواهد شد، اما این شرکت به مجوز FAA احتیاج دارد.

پرتاب دوباره قدرتمندترین موشک دنیا برنامه ریزی شد

در پی انجام دومین پرواز آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس در روز شنبه، مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک، بیان کرد که قدرتمندترین راکت دنیا تا قبل از سرانجام سال 2023 آماده پرواز مجدد خواهد بود. ماسک در پستی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نوشت که تجهیزات سومین پرواز استارشیپ باید طی 3 تا 4 هفته آماده گردد و اضافه نمود که تجهیزات لازم در مرحله فراوری نهایی قرار گرفته است. بااین حال، پیش از پرواز مجدد به مجوز اداره هوانوردی فدرال آمریکا احتیاج است.

براساس گزارش منتشرشده، اسپیس ایکس ممکن است بوستر سوپر هوی و فضاپیمای استارشیپ را در ماه دسامبر (آذرماه 1402) آماده پرواز کند، بااین حال این موضوع بدان معنی نیست که استارشیپ حتماً در این تاریخ پرتاب خواهد شد؛ زیرا این شرکت ابتدا به مجوز پرواز از اداره هوانوردی فدرال یا FAA احتیاج دارد.

بلافاصله پس از پرواز روز شنبه، FAA در رسانه های اجتماعی نوشت که این آژانس بر تحقیقات اسپیس ایکس در خصوص این مأموریت ناپیروز نظارت خواهد نمود. پس از تکمیل این تحقیقات، FAA صدور مجوز سومین پرتاب استارشیپ را درنظر خواهد گرفت.

شکست و پیروزیت استارشیپ

مانند اولین پرواز آزمایشی بدون خدمه در ماه آوریل (فروردین ماه 1402)، پرواز دوم نیز به انفجار منتهی شد. البته مهندسان اسپیس ایکس این پرواز را با توجه به رسیدن به مرحله جداسازی و پرواز طولانی تر از کوشش اولیه در بهار، پیروزیت آمیز ارزیابی کردند.

بعلاوه تیم اسپیس ایکس از اینکه سکوی پرتاب تازه به راحتی نیروی رانش بزرگ 17 میلیون پوندی استارشیپ را تحمل کرد، اظهار خوشحالی کردند. ایلان ماسک نیز پس از انفجار در این آزمایش، شرایط را عالی توصیف کرد.

با وجود انفجار استارشیپ در دومین کوشش، سکوی قدرتمند این راکت نشان دهنده پیشرفت بزرگی نسبت به سکوی قبلی است. سکوی قبلی به علت نیرو و فشار بسیار زیاد 33 موتور سنگین و قدرتمند رپتور در ماه آوریل کاملاً از بین رفت. این حادثه مهندسان اسپیس ایکس را مجبور کرد تا سکویی بسیار قوی تری بسازند و پیروز نیز شدند.

اسپیس ایکس امیدوار است روزی از استارشیپ برای مأموریت های فرستادن انسان به ماه، مریخ و فراتر از آن استفاده کند؛ اما روشن است که برای رسیدن به چنین دورنمایی، آزمایش های بسیاری باید صورت بگیرد. به اعتقاد ماسک و تیمش، هرچه تعداد پروازهای آزمایشی بیشتر باشد، با سرعت بیشتری به سمت هدف بلندپروازانه خود حرکت خواهند کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2224

به "پرتاب دوباره قدرتمندترین موشک دنیا برنامه ریزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب دوباره قدرتمندترین موشک دنیا برنامه ریزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید