فرق هودی و سویشرت چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟

به گزارش مجله آرنا، هودی و سویشرت از برترین لباس های گرم و مناسب برای فصول پاییز و زمستان به شمار می روند. اینکه بدانید فرق هودی و سویشرت چیست نه تنها برای انتخاب پوشاک در روزهای سرد لازم است، بلکه کمکتان می نماید بهتر لباس بپوشید و استایل مناسب خودتان را پیدا کنید.

فرق هودی و سویشرت چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟

این لباس ها مدل، طرح و جنس های گوناگونی دارند و گاهی اوقات انتخاب را برایتان سخت می نمایند. به همین علت باید تفاوت هودی و سویشرت را بدانید، ببینید کدام یک برایتان مناسب تر است و چگونه می توانید آن را با سایر لباس ها ست کنید. در این نوشته به آنالیز همین موضوع می پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سویشرت چیست؟

سویشرت یک پیراهن پشمی و بافتنی است که نوعی پلیور بدون زیپ، جلوبسته و آستین بلند به شمار می رود. تفاوت این پوشاک با ژاکت، باز بودن ژاکت از جلو است. شما می توانید سویشرت را روی لباس های دیگری از جمله تی شرت و پیراهن تن کنید تا بدنتان را گرم تر نگه دارید. بعلاوه می توانید آن را به تنهایی بپوشید تا در روزهایی که هوا زیادی سرد نیست گرمتان نگردد.

سویشرت از مواد گوناگونی ساخته می گردد و این بستگی به استایل، اندازه و اندازه راحتی آن دارد. ولی به طور معمول بیشتر سویشرت ها از پنبه و نخ تهیه می شوند.

هودی چیست؟

هودی یک لباس گرم و کلاهدار است که آزادی و راحتی زیادی به شما می دهد و بدنتان را در روزهای سرد سال گرم نگه می دارد. به طور کلی، هودی یک نسخه کلاهدار از سویشرت به شمار می رود، ولی بعلاوه می تواند تفاوت های دیگری از جمله جیب داشتن و زیپ دار بودن هم داشته باشد.

انواع هودی مردانه و هودی زنانه در مقایسه با سویشرت عایق تر هستند و بدن را گرم تر نگه می دارند. جدا از این، معمولا از جنس پنبه ضخیم یا پشم تهیه می شوند. این نوع پوشاک به شکل های گوناگونی از جمله جلوبسته و جلوباز زیپ دار یا دکمه دار با جیب و بدون جیب پیدا می شوند و اصلی ترین ویژگی آن ها هم داشتن کلاه است. این کلاه گرمای بیشتری به شما می دهد و می توانید آن را با طناب یا بند قابل تنظیم به شکل دلخواه خود درآورید.

فرق بین هودی و سویشرت چیست؟

با توجه به تعاریف بالا می توانیم فرق هودی با سویشرت را متوجه شویم. مهم ترین تفاوت هودی و سویشرت وجود کلاه و جیب های بزرگ و کانگورویی در هودی است. هودی در مقایسه با سویشرت گرمای بیشتری هم به شما می دهد و برای روزهای سرد مناسب تر است.

به طور کلی، هودی برای راحتی بیشتر و گرم نگه داشتن بدن طراحی شده است و پارچه نرمی دارد. از آنسو، سویشرت با اینکه گرمی و نرمی مناسبی ارائه می دهد، سبک تر است و به اندازه هودی سنگین و گرم نیست. البته این تفاوت ها به نوع مدل و جنس هودی و سویشرت هم بستگی دارند.

چه زمانی بهتر است به جای هودی، سویشرت بپوشید؟

هودی ظاهری راحت، غیررسمی و ورزشی دارد. بنابراین، ممکن است برای هر جایی مناسب نباشد. هنگامی که قرار کاری دارید یا می خواهید به مهمانی خاصی بروید، پوشیدن سویشرت انتخاب بهتری خواهد بود. در این مواقع می توانید یک سویشرت شیک و مناسب را روی پیراهن بپوشید تا هم بدنتان را گرم نگه دارید، هم ظاهر مرتب و رسمی تری داشته باشید.

هودی بیشتر برای ورزش و دورهمی های خودمانی مناسب است. ضخامت بیشتر هودی و کلاه آن باعث می گردد گرم تر شوید و در روزهای سرد زمستانی احساس بهتری داشته باشید. ظاهر راحت و گشاد هودی تیپ خودمانی تری به شما می دهد، بنابراین برای زمانی که پیش خانواده یا دوستان خود هستید مناسب تر است و نباید هنگام قرارهای کاری و رسمی هودی تن کنید.

چگونه باید هودی و سویشرت باکیفیت بخرید؟

برای خرید یک هودی یا سویشرت باکیفیت باید به طراحی مناسب و جنس پارچه آن دقت داشته باشید. پارچه پایه و اساس هر لباسی به شمار می رود، بنابراین برای خرید یک محصول باکیفیت باید پیش از هر چیزی جنس آن را در نظر بگیرید.

پوشاکی که می خرید باید نرم باشد و قابلیت تنفس و تنظیم دما هم داشته باشد. جدا از این، حواستان به کشسانی پارچه هم باشد، به ویژه اگر می خواهید از هودی هنگام ورزش و فعالیت بدنی بهره ببرید.

انتخاب هودی یا سویشرتی که از مواد گرم و نرم تهیه شده بسیار مهم است. شما نباید بین راحتی و ظاهر یکی را انتخاب کنید. قطعا در وهله نخست کیفیت پارچه و احساسی که به بدنتان می دهد اهمیت دارد. ابتدا مطمئن شوید هودی یا سویشرت به شما احساس راحتی می دهد، سپس ببینید آیا از طرح و ظاهر آن خوشتان می آید یا نه.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید قابلیت کشش هودی و سویشرت است. شما قرار است این لباس ها را تن کنید و فعالیت بدنی داشته باشید یا به کارهای روزمره خود برسید. بنابراین، لباس شما نباید دامنه حرکتی تان را محدود کند و اجازه ندهد بدن خود را بدون هیچ مسئله ای حرکت دهید. شما بعلاوه ممکن است زیر این لباس های گرم یک لباس دیگر بپوشید. به همین علت، باید از کشسان بودن پوشاک خود مطمئن باشید.

افزون بر این، دقت داشته باشید پارچه های مرغوبی را بخرید که قابلیت گردش هوا، تنظیم دمای بدن و جذب عرق دارند. این به بدن شما یاری می نماید دمای خود را متعادل نگه دارد تا زیادی گرم یا سرد نگردد.

راهکارهایی برای پوشیدن و استایل دادن به هودی و سویشرت

برای اینکه استایل بهتر و مناسب تری داشته باشید باید بدانید هودی و سویشرت را چه زمانی و به همراه چه لباس هایی بپوشید. در ادامه نکاتی را آنالیز می کنیم که استایل پاییزی و زمستانی شما را بهتر و شیک تر می نمایند.

1. هودی برترین گزینه برای روزهای سرد است

در روزهای سرد می توانید یک پیراهن آستین بلند زیر هودی بپوشید، گردن خود را با شال بپوشانید و سپس کلاه هودی را روی سرتان بکشید تا حسابی گرم شوید. برای شلوار می توانید به سراغ شلوار جین و گرم کن بروید و چکمه زمستانی هم پا کنید تا یک استایل گرم و زمستانی زیبا داشته باشید.

اگر قرار نیست مدت طولانی بیرون باشید و زود به محیط بسته برمی گشت بهتر است یک هودی زیپ دار بخرید تا درآوردنش آسان تر باشد و مجبور نباشید در یک محیط گرم همچنان هودی به تن داشته باشید. بعلاوه محض اطمینان بهتر است یک جفت دستکش در جیب هودی خود قرار دهید تا همراهتان باشد و در صورت احتیاج دست های خود را با آن گرم نگه دارید.

2. یک ژاکت جین روی هودی بپوشید

این یک راه عالی برای استایل دادن به هودی است و ظاهر شیک و در عین حال راحتی به شما می دهد. ژاکت جین نه تنها شیک و راحت است، بلکه سادگی خاصی دارد و زیبایی ظاهرتان را دوچندان می نماید.

برای این کار از رنگ های خنثی بهره ببرید یا یک هودی روشن تن کنید تا رنگ ها با هم هماهنگ شوند. ژاکتتان هم باید جلوباز باشد و به خوبی روی هودی قرار بگیرد. در انتها، کلاه هودی را بیرون دهید و نگذارید زیر ژاکت بماند.

شما بعلاوه می توانید از کت ها و ژاکت های دیگری بهره ببرید. انواع ژاکت های خاکی و چرمی یا حتی بارانی انتخاب مناسبی هستند و استایل زیبایی به شما می بخشند.

3. سویشرت را با پیراهن یا تی شرت بپوشید

در پاییز که هوا خنک می گردد می توانید یک سویشرت روی پیراهن و تی شرت خود بپوشید. این کار به آسانی بدن شما را گرم نگه می دارد و در عین حال نمی گذارد مجبور شوید کاپشن بپوشید و استایلتان را خراب کنید.

شما می توانید سویشرت و تی شرت را با شلوار جین و کفش رسمی بپوشید تا تیپ مناسب و راحتی داشته باشید. انتخاب سویشرت های طرح دار هم قطعا ظاهر بهتری به شما می دهد. البته حواستان باشد تی شرت با رنگ و طرح مناسب بپوشید چون ممکن است یقه آن از بالای سویشرت معین باشد و دیده گردد.

4. هودی انتخاب عالی برای زمانی است که وقت کافی ندارید

هنگامی که وقت کافی برای لباس پوشیدن و تیپ زدن ندارید، هودی می تواند به یاریتان بیاید و استایلتان را نجات دهد. هودی برترین گزینه برای زمانی است که باید سریع از خانه بیرون بزنید و نمی دانید هوا سرد است یا نه. هودی با اینکه غیررسمی است، ظاهر راحت و شیکی به شما می دهد و بدنتان را هم گرم نگه دارد.

به طور کلی، هودی با انواع لباس مردانه و لباس زنانه سازگاری دارد و لازم نیست وقت زیادی برای ست کردن آن بگذارید. بنابراین، باید همواره یک هودی برای مواقع ضروری همراه خود داشته باشید تا در روزهای سرد با خیالی راحت از خانه بیرون بزنید. انتخاب هودی های ساده با رنگ خنثی مانند سفید، مشکی یا خاکستری بسیار مناسب است و استایل عجله ایِ شما را ارتقا می دهد.

5. هنگام ورزش هودی یا سویشرت بپوشید

پوشیدن لباس های گرم یاریتان می نماید زودتر بدن خود را گرم و آماده ورزش کنید. جدا از این، برای کالری سوزی بیشتر، عرق کردن و در نتیجه آب کردن چربی ها هم بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود. هنگام ورزش هیچ فرق خاصی بین هودی و سویشرت وجود ندارد و هر دو انتخاب مناسبی هستند.

پوشیدن هودی و سویشرت در باشگاه کاملا بی دردسر است و حتی اگر زیادی گرمتان شد می توانید آن ها را در بیاورید تا دمای بدنتان پایین بیاید. فقط دقت داشته باشید جنس لباستان برای ورزش مناسب باشد تا عرق را جذب کند، هوا را به خوبی عبور دهد و جلوی حرکت آزادانه بدنتان را هم نگیرد.

سخن انتهای

هودی و سویشرت در نگاه اول شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. هر دو لباس های ورزشی و گرم کن هستند که هواداران زیادی دارند و برترین گزینه برای روزهای سرد سال به شمار می روند. ولی در حقیقت، دو نوع پوشاک کاملا متفاوت هستند و نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

در این نوشته تفاوت های اصلی هودی و سویشرت را آنالیز کردیم و دیدیم هر کدام برای چه زمانی انتخاب بهتری هستند. شما با در نظر داشتن نکاتی که نام بردیم می توانید مناسب ترین هودی و سویشرت را بخرید و به همراه سایر لباس هایتان بپوشید تا یک استایل زمستانی و زیبا برای خودتان بسازید.

منابع: tasc Performance, Real Thread, SANVT

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2221

به "فرق هودی و سویشرت چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق هودی و سویشرت چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید