شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2026 انتخاب شد

به گزارش مجله آرنا، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشورمان، شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2026 انتخاب شد.

شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2026 انتخاب شد

علی اصغر شالبافیان در هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد سازمان همکاری مالی اکو در مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده شهر شوشا برای سال 2026 مرکز گردشگری اکو مشخص گردد و در این نشست همه کشورها این پیشنهاد را تایید کردند و این انتخاب را تبریک عرض میکنم.

نماینده جمهوری آذربایجان هم از پذیرفته شدن این پیشنهاد از سوی کارشناسان گردشگری اکو قدردانی کرد و گفت: نیازمند نگرش علمی به قضایای گردشگری هستیم تا با این صنعت و اقتصاد آن بیشتر آشنا شویم و امیدواریم در شهر شوشا شما را دیدار کنیم.

شهر شوشا یکی از شهرستانهای تشکیل دهنده منطقه ناگورنو قره باغ و استان قره باغ علیا در کشور جمهوری آذربایجان است. این شهر که به کنسرواتوار آذربایجان مشهور است، موطن بسیاری از آهنگسازان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان آذربایجانی است. این شهر در دوازدهمین کنفرانس وزرای فرهنگ دنیا اسلام هم به عنوان مرکز فرهنگی کشورهای دنیا اسلام در سال 2024 انتخاب شد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2219

به "شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2026 انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2026 انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید